Wat is het verschil tussen een Personal of Professional Organizer? Er is geen verschil, alhoewel…..
Ik vind dat ik het aan mijn vak verplicht ben om professioneel te zijn. Ik heb een studie gevolgd en heb de nodige ervaring op organize-gebied!  Ik ben aangesloten bij de NBPO, en heb de gedragregels van deze beroepsvereniging onderschreven. Ik verdiep me zoveel mogelijk in mijn vak en laat mijn cliënten in hun waarde. Ik veroordeel ze niet maar probeer ze te helpen daar en waarmee ik kan. Professioneel toch?

Waarom gebruik ik dan toch het woord Personal?

Omdat ik van mening ben dat mijn vak erg persoonlijk is. Mensen vertrouwen jou en laten je toe in hun huis op hun werkplek, op hun school ; kortom in hun leven. Een wederzijdse  klik hebben met  cliënten is voor mij een vereiste om mijn werk naar tevredenheid uit te kunnen voeren!

Er moeten vaak beslissingen op persoonlijk vlak genomen worden, waardoor ik door een persoonlijke benadering een stapje extra zet!

Ik heb veel cliënten, mijn cliënten hebben maar één Organizer!
Dus ja, ik stuur ze een kaartje als ze jarig zijn en ja, ik neem een bosje bloemen uit mijn tuin mee!
En ja, ik bel ze op als ze een belangrijk telefoontje hebben gehad. En ja, ik vraag hoe het bij de dokter was! En ja ik zoek weleens wat extra’s voor ze op.

Juist dat persoonlijke tintje zorgt ervoor dat cliënten je gaan vertrouwen en dat maakt voor mij het verschil in de benaming. Ik ben Olga Heinen Personal Organizer!