Deze week heb ik voor een zakelijke klant een check-up gedaan voor de mobiele telefonie. Er lopen verschillende abonnementen, de een mocht verlengd worden de ander nog niet. Ongebruikte , nog geldige abonnementen in een la en een nieuw abonnement.

Het begon op een zonnige donderdagmiddag toen ik een KPN winkel inliep…..

 

abonnement 1: mag verlengd worden maar past totaal niet bij het gebruik. Kosten  abo: 27.50 per maand maar een gemiddeld gebruik van 120 euro per maand. Geen internetverbinding bij huidige abonnement.  Grappig is dat het een abonnement is dat zakelijk betaald wordt maar toch een particulier abonnement is. Daar is over nagedacht.
Er is nu een actie om een half jaar lang voor € 25,00 per maand te bellen  nog  voor elke gewenste bundel. Hier zit dan tegelijkertijd internet bij. Maar ook buitenlandse telefoontjes vallen dan binnen de bundel. Voor 179.95 kun je een I Phone erbij kopen. Valkuil is om natuurlijk het abonnement voor het halfjaar om is aan te passen naar het gewenste bedrag anders betaal je ineens 150 euro per maand!  Kostenplaatje : 6x 25= 150 + 179.95=€329.95 voor een halfjaar. Normaal was deze persoon minimaal 6 x 120= €720 euro kwijt geweest. Besparing € 390.05

Snel geregeld omdat dit al een bestaand nummer is bij KPN.

Wil je een nieuw abonnement dan heeft dit wel wat meer voeten in aarde.
Ik wilde exact hetzelfde afsluiten maar ineens werd daar heel moeilijk  over gedaan bij de klantenservice. Uiteindelijk lukte het wel. Ik kon het telefonisch allemaal regelen…….. Van welk bankrekeningnummer mag het afgeschreven worden?  Nummer aangegeven , rijbewijsnummer, geboortedatum, simcardnummer . Alles goed geregeld zul je denken….
Tot de bevestigingsmail kwam. Er moet gepind worden bij aflevering van het opgegeven bankrekeningnummer . Echter bij de opgegeven rekening zit geen pinpas.  Gelijk gebeld maar helaas de opdracht ligt al bij de koerier en ze kunnen niet naar “buiten” bellen…… Ja, het is een telefoniebedrijf.
De telefoon zal gewoon bezorgd worden maar dan zullen ze weigeren hem af te geven omdat ik dus geen geldig bankrekeningnummer heb!!!! “Mevrouw, ik kan pinnen, ik kan met creditcard betalen, ik kan het contant doen, alleen is er geen pinpas bij dat rekeningnummer en bovendien is daar niet om gevraagd.”

Er valt niets aan te doen. Nu komt het “mooiste”: “Belt u dan maar weer terug de volgende dag om de bestelling op nieuw te plaatsen.”

Hoezo moet ik terugbellen? Als ik mijn cliënten niet goed voor zou lichten  zal ik proberen er alles aan te doen om het te herstellen en bel ik hen terug, maar nee een telefoniebedrijf kan mij niet bellen!

De telefoon wordt bezorgd. Rijbewijs? Check!
Pinpas? oh dan hebben we een probleem! Ik bel even mijn baas( Hij wel) “Nee, ik mag hem niet achterlaten!!” Bovenstaand verhaal uit de doeken gedaan en zelfs het personeel is het met me eens dat dit organisatorisch wel heel erg slecht is maar……. er valt niets aan te doen.

Maar……. ik moet morgen die telefoon hebben. Tip: “ga “gewoon” even naar de winkel en haal hem daar” Ik moet wel 30 kilometer rijden voor de dichtstbijzijnde winkel maar goed, het is een mooi aanbod dus…….

……. naar de winkel. Ongeveer 6 klanten voor me die ook allemaal veel tijd nodig hebben .

Toen gebeurde het ongelooflijke: binnen een kwartier stond ik buiten met het juiste abonnement, met de juiste informatie en een I Phone!

Van kostenbesparing is hier geen sprake omdat het een extra nieuw abonnement is. Maar goed: wel een prachtige aanbieding en uiteindelijk wel goedkoper dan een ander abonnement!

In oktober loopt een van de andere abonnementen af. Dit kon ik nu nog niet regelen maar ik weet wel zeker dat ik weer naar de KPN winkel in Hengelo ga. Goede voorlichting, goede service en ook gewoon heel aardig!

De abonnementen die nog in de la liggen zijn verdeeld onder andere werknemers die er nu zakelijk mee bellen. Ze zijn allemaal opgezegd zodat er niet onnodig  te lang voor betaald hoeft te worden!

Zo zie je maar weer dat een organizer zich zelf snel terug verdient!!