Ken je dat? Prioriteiten stellen en dat die soms ineens heel erg kunnen veranderen? Zomaar van het een op het andere moment?

1 van mijn klanten gaf dat heel goed aan na een aantal weken ‘Lockdown’.
Normaliter kwam ik 1 keer per week bij haar. Helpen bij het aanbrengen van structuur en bij het opruimen van best wel veel spullen. Ineens was het toch wat minder belangrijk allemaal. Die grote hoeveelheid spullen. Ineens waren contacten veel belangrijker. Prioriteiten stellen dus. Dit stukje was best lastig om via video- of beeldbellen samen aan te pakken. Ze gaf zelf wel aan dat dat ze daar ook eigenlijk niet zoveel behoefte aan had. En tja dan kom je best wel een beetje in spagaat. Want ik had wel de opdracht vanuit de gemeente om in ieder geval in contact te blijven en vinger aan de pols te houden over hoe het gaat. Dus ook voor mij prioriteiten stellen.

Inmiddels zijn we sinds een aantal weken weer samen aan de slag en het mooie is dat de prioriteiten weer bijgesteld worden. Achterstanden worden beetje bij beetje weggewerkt.
Er vinden gesprekken plaats over wat er nu echt belangrijk is en ja dan worden er nieuwe prioriteiten gesteld.

Vervelend dat nu net de zomerperiode en daarmee vakantie voor de deur staat. Ze zou zo graag dit en dat, en ook nog dit en dat opgeruimd willen hebben.
Kunst is om nu dus echt samen prioriteiten te stellen. Wat is voor nu belangrijk? Wat kan wachten?
Mijn doel is om iedere keer weer mee te bewegen met de hulpvraag van de klant. Aanpassen aan wat haar of zijn prioriteit heeft. Daarmee het verschil maken. Want het gaat niet om mijn prioriteit maar om die van de klant.
Hoe mooi is het als dit dan ook nog vaak overeenkomt? Want hoe dan ook dit levert je in ieder geval meer tijd in je leven op.